Контрольна робота №3
КОНТРОЛЬНА РОБОТА (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ).
КОНТРОЛЬНЕ ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТУ
ПУБЛІЦИСТИЧНОГО СТИЛЮ
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень
з розділу
«Другорядні члени речення»; з'ясувати можливі недоліки в ході опанування
мовною теорією; перевірити вміння читати мовчки, розуміти й відтворювати
незнайоме за змістом висловлювання публіцистичного стилю.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
ІІ. Ознайомлення з
темою, метою й завданнями уроку
ІІІ.
Мотивація навчальної
діяльності
Ознайомлення
із критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо
їх виконання.
ІV. Виконання завдань тестового характеру
V.
Проведення читання мовчки тексту публіцистичного стилю
- Читання
мовчки учнями незнайомого тексту від початку до кінця
СЕРЕД ХВИЛЬ АЙВАЗОВСЬКОГО
Мариніст І. Айвазовський і в XXI ст. захоплює сучасників, примушує
задуматися над змістом буття, красою й різнобарвністю природи, її
неповторністю й гармонією.
Море... Певно, немає художника, який би не намагався зобразити його. Однак лише
Айвазовський цілком і повністю віддав свій величезний талант мариністичному
живопису...
Художник мав
винятково різнобічне обдарування, у якому поєднувались якості, необхідні
для художника-мариніста. Крім поетичного складу мислення, він був обдарований
прекрасною зоровою пам'яттю, яскравою уявою, абсолютно точною зоровою
сприйнятливістю і твердою рукою, що встигала за стрімким летом його творчої
думки. Це дозволяло йому працювати, імпровізувати з легкістю, що дивувала
багатьох сучасників.
Народився Іван Костянтинович Айвазовський 17 липня 1817 р. у Феодосії. Будиночок
Айвазовських стояв на околиці міста, на узвишші. З тераси, оповитої
виноградною лозою, відкривалася широка панорама на плавну дугу
феодосійської затоки, північно-кримські степи з древніми курганами, що вставали,
як марево, на обрії.
Від
природи він був наділений блискучим талантом, який швидко розвинувся завдяки
щасливим обставинам і середовищу, в якому минали його дитинство і юність.
Малювати Іван почав дуже рано й майже одразу — «по-дорослому». З дитинства він
марив подвигами народних героїв. На схилі років писав: «Перші картини,
бачені мною, коли в мені розпалювалася іскра полум'яної любові до живопису, були
літографії, які зображують подвиги героїв двадцятих років, що борються з турками
за звільнення Греції. Думка про цю величну країну згодом часто виникала в мене у
вигляді битв на суші і на морі».
Щасливий випадок привів 16-річного Айвазовського до Петербурга, де в 1833
р. за представленими дитячими малюнками він був зарахований до Академії
мистецтв у пейзажний клас професора М.Воробйова — автора перших вітчизняних
марин і морських баталій. Учився Айвазовський легко, охоче і захоплено,
студіюючи творчість своїх великих попередників і сучасників — Сильвестра
Щедріна, Карла Брюллова, Федора Бруні.
Дарування
Айвазовського розкрилося надзвичайно рано. У 1835 р. за етюд «Повітря над морем»
йому була присуджена срібна медаль. А в 1837 р. на академічній виставці він
показав шість картин, що одержали високу оцінку громадськості й Ради
Академії мистецтв. Щоправда, через молодість його спершу на два роки
відіслали в Крим для самостійних робіт.
За кордон
Айвазовський поїхав у 1840 р. вже сформованим майстром-мариністом. Маршрут його
закордонного відрядження вражає. Особливу увагу він приділяє, звісно, Італії —
Венеція, Рим, Болонья, Сорренто, Амальфі, Неаполь. У1844р., на два роки раніше
визначеного терміну, Айвазовський повернувся в Росію. Тут йому за видатні
успіхи в живописі військово-морське відомство присудило почесне звання художника
Головного морського штабу з правом носіння адміралтейського
мундира.
У
1848 р. Айвазовський повертається у Феодосію —
назавжди.
Феодосія багато чим
зобов'язана Айвазовському. Міський концертний зал, археологічний музей,
порт і навіть залізниця — в усіх цих проектах художник брав найактивнішу участь.
Завдяки його зусиллям у Феодосії було відкрито художню школу. А найбільшим
подарунком майстра рідному місту стала Феодосійська картинна галерея, що
носить тепер його ім'я.
У
творчості майстра можна зустріти полотна найрізноманітнішої тематики.
Чимало робіт він присвятив Україні, красі її природи, своєрідності побуту
(«Чумацький обоз», «Український пейзаж», «Млини на березі ріки, Україна»,
«Під час жнив в Україні», «Весілля в Україні»).
Та попри
все, головний «натурник» Айвазовського — море. У 1898 р. Айвазовський написав
марину «Серед хвиль», що стала вершиною його творчості. Художник зобразив
бурхливу стихію — грозове небо й бурхливе море, укрите хвилями, що немов киплять
у зіткненні одна з одною. Він відмовився від звичних у своїх картинах
деталей — уламків щогл і кораблів, що гинуть, загубившись у безбережному
морському просторі. Він знав багато способів, як драматизувати сюжети своїх
картин, але не використав жодного з них. Майстерність твору «Серед хвиль» — плід
довгої й завзятої праці всього життя художника. Незважаючи на те що після
створення цієї роботи він ще два роки працював, улаштовував виставки в
Москві, Лондоні й Петербурзі, цю картину він не вивозив із Феодосії і разом
з іншими творами заповів рідному містові (Т. Кормакова, 597
сл.).
Виконання завдань тестового характеру
VІ. Підсумок
уроку
VІІ. Домашнє
завдання
Скласти узагальнювальну схему (таблицю) з теми «Головні і другорядні члени речення». На її основі підготувати повідомлення в науковому стилі.