Контрольна робота №4

 Урок № 38

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

(ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

Мета:  оцінити рівень навчальних досягнень з теми «Односкладні й неповні речення»; перевірити знання й уміння, необхідні для доречного використання односкладних і неповних речень у мовленні; удоскона­лити навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закри­тої й відкритої форми.

ІV. Виконання тестових завдань

V. Домашнє завдання

    Підготувати письмове повідомлення в науковому стилі на тему «Односкладні й неповні речення, їх роль у мовленні».

1. Позначити рядок, у якому в реченні головний член указує на дію, що виконується невизначеною особою.
А Звернімося до пізніших років (В. Дрозд).
Б Силою не хвались — краще трудись (Нар. творчість).
В Тепер спомином повертаюся до тополі (Є. Гуцало).
Г Мені бажали здоров'я, успіхів, гарних учнів — не без деякого лукавства (Л. Ковальова).
2. Позначити рядок, у якому в безособовому реченні головний член виражений інфінітивом.
А Наймолодшому із нас було чотирнадцять.
Б По-справжньому можна пізнати і зрозуміти письменника, лише побувавши на його батьківщині, у місцях, пов'язаних із його життям і творчістю (П. Параскевич).
В Без Богдана Хмельницького, Петра Сагайдачного, Івана Мазепи, Пилипа Орлика не було б нашого народу (Н. Бібік).
Г Нема коли самій побути, присісти, у вікно подивитися (Л. Таран).
3. Позначити рядок з неповним реченням.
А Степова безмежна голубінь (І. Пільгук).
Б Сперечалися довго (З. Тулуб).
В Так і сталося (Ю. Хорунжий).
Г Не дійшовши до казарми, зупинився на белебні (І. Пільгук).
4. Позначити рядок зі складним реченням, до складу якого входить умовно неповне речення.
А Хвилина, і гримнули постріли (І. Пільгук).
Б Думав: праця — зовнішня сила (І. Сенченко).
В 3 історії відомо, що козаки часто давали один одному прізвиська «навпаки» (А. Полетавкін).
Г Не випадково вважають, що Реріх створив власний світ, свою планету.
5. Визначити неповне речення, у якому випущено головний член.
А Красиве для Реріха добре, а добре — красиве.
Б У мисливця дим густий, та живіт — пустий (Нар. творчість).
В Тесля завжди без воріт, а швець — без чобіт (Нар. творчість).
Г Головне — завжди почувався українцем, пропагував культуру свого народу (О. Балабко).
6. Визначити рядок зі складним реченням, яке вимагає редагування (розділові знаки випущено).
А Людина створила культуру, а культура людину (В. Русанівський).
Б Око бачить далеко, а розум бачить ще далі (Нар. творчість).
В У вухах сережки блищать, на руках золоті персні (Панас Мирний).
Г Морози пішли на південь, Сірки на північ (І. Багряний).
7. Позначити рядок, у якому в реченні головний член указує на дію конкретної особи.
А Про унікальний острів Хортиця складено чимало легенд.
Б Не вчи орла літати, а соловейка співати (Нар. творчість).
В Свого часу перед нашим народом було поставлено глобальне завдання (В. Кандиба).
Г На все це дивишся, усе це вбираєш у себе, сповнюєшся високістю простору (Є. Гуцало).
8. Позначити рядок, у якому міститься узагальнено-особове речення.
А У будівництві осель послуговувалися сосною, дубом, вільхою чи осикою (В. Сухомлинський).
Б Відшукайте на карті острів Пасхи.
В Тут галасувати не можна (М. Стельмах).
Г Долі скаргами не власкаєш (Нар. творчість).
9. Позначити рядок з неповним реченням.
А Почув нові сили й нову охоту в серці (Б. Лепкий).
Б Підемо й поборемося, браття! (Б. Лепкий).
В Поспішаємо на побачення до Каменяра (О. Гученко).
Г Прийшли (С. Плачинда).
10. Позначити рядок зі складним реченням, до складу якого входить умовно неповне речення.
А Проходили століття, і обжилі таборища скіфів завойовували племена сарматів (І. Пільгук).
Б Довго не міг заснути: усе стояв в уяві полонений січовий стрілець (Б. Антоненко-Давидович).
В Бачу те, що іншим не до тями (О. Гученко).
Г Ви, мабуть, здивуєтеся, дізнавшись, що картопля — заморський продукт (І. Вихованець).
11. Визначити неповне речення, у якому випущено другорядний член.
А У степу і трава інша (І. Пільгук).
Б Спочатку майбутній композитор навчався в гімназії, згодом — в училищі.
В Праця чоловіка годує, а лінь — марнує {Нар. творчість).
Г У серці Тараса невсипуща туга (О. Іваненко).
12. Визначити рядок зі складним реченням, яке вимагає редагування (розділові знаки випущено).
А Лагідні слова роблять приятелів, а наклепи ворогів (Нар. творчість).
Б Спочатку бачимо пологі округлі пагорби, а ще нижче бачимо гори (К. Ґудзик).
В Бджола жалить жалом, а людина словом (Нар. творчість).
Г Один розум добре, два краще (Нар. творчість).