Контрольна робота

Додаткове завдання

1. Якісними є всі прикметники в рядку:
А ведмежа лапа, твердий характер, скляний посуд;
Б ведмежа послуга, теплий одяг, щирі почуття;
В батькова порада, відверта розмова, солдатська каска;
Г шкільна парта, радісна новина, братів пенал.
2. М’який знак слід поставити замість пропусків у всіх словах у рядку:
А чотир..ма, дев’ят..сот, тр..ом;
Б вісімдесят..ох, одинадцят.., тридцят..;
В сім..сот, шіст..сот, дев’ят..;
Г п’ят..мастами, тр..ох, шіст..сотий.
3. Діалектними є всі слова в рядку:
А ґазда, ґанок, ґудзик;
Б яр, м’ята, осока;
В каченя, пес, милосердя;
Г лісапета, допр, легінь.
4. М’який знак на місці пропусків треба писати в усіх словах у рядку:
А міл..ярд, астраханс..кий, медал..йон;
Б у скрин..ці, князівс..кий, галуз..ю;
В близ..кий, україн..ський, н..юанс;
Г порт..єра, прем..єра, сіл..ський.
5. До активної лексики належать усі слова в рядку:
А веселий, долина, горобець;
Б гігантський, студентство, срібнодзвонні;
В митар, жалюзі, техніка;
Г макіяж, кріпак, волость.
6. У якому рядку всі іменники вживаються лише в множині?
А Карпати, ножі, вила;
Б біль, космос, оптимізм;
В Черкаси, книга, цукерка;
Г граблі, двері, санчата.
7. Головна думка тексту — це…
А те, до чого автор закликає, що схвалює чи заперечує, від чого застерігає;
Б група речень, об’єднаних задумом;
В зміст тексту, те, про що (кого) у ньому розповідається;
Г структура тексту.
8. Дієсловом виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:
А дуже широко, спить солодко, розмовляти голосно;
Б працювати над змістом, наказ батька, сипучі піски;
В перепливати озеро, розмовляти тихо, здобути перемогу;
Г бесіда з учнями, чіткий орієнтир, відпочивати влітку.
9. Професійними є всі слова в рядку:
А рукав, голка, обручка;
Б симфонія, партитура, пюпітр;
В стежка, ліс, природа;
Г циклон, географія, подорож.
10. Через дефіс слід писати всі складні слова в рядку:
А політико/економічний, відбірково/тренувальний, багато/тисячний;
Б російсько/український, легко/важний, земле/мір;
В м’ясо/молочний, жар/птиця, світло/блакитний;
Г жовто/гарячий, південно/східний, лікар/окуліст.
11. У якому рядку всі прикметники можуть мати ступені порівняння?
А лисий, красивий, премудрий;
Б батьків, книжковий, мудрий;
В чистий, веселий, бадьорий;
Г пізній, сонячний, учительський.
12. Складним називаємо речення, яке містить…
А одну граматичну основу;
Б дві і більше граматичних основ;
В лише підмет;
Г ускладнювальні елементи.