Контрольна робота

Варіант 6

1. Перехідними є всі дієслова в рядку:
А запропонував, стихла, упорався;
Б знайшов, переміг, побачив;
В сіяти, затриматися, зустрітися;
Г лежати, заподіяти, розповісти.
2. Дієслово — це самостійна частина мови, що…
А вказує на ознаку предмета;
Б називає предмет;
В вказує на особу, предмет, ознаку, кількість, але не називає їх;
Г означає дію або стан.
3. Виберіть серед наведених форм дієслова інфінітив.
А жити, пофарбувати, зшити;
Б прожитий, пофарбований, зшитий;
В прожито, пофарбовано, зшито;
Г проживши, пофарбувавши, зшиваючи.
4. Дієприслівники недоконаного виду утворюємо від дієслів рядка:
А допомогти, прибігти;
Б ламати, створити;
В летіти, мріяти;
Г відпочити, занести.
5. Лише прислівники місця подано в рядку:
А разом, там, далеко;
Б нагорі, зверху, удома;
В нашвидкуруч, давно, уранці;
Г де-не-де, вдень, по-українськи.
6. Одну літеру н слід писати в усіх словах у рядку:
А осі..ій, захід..ий, механіч..ий;
Б викона..ий, занесе..ий, скоше..ий;
В худож..ій, соло..ий, натхне..ий;
Г страше..о, пісе..ий, ра..ій.
7. У якому реченні неправильно розставлено розділові знаки?
А «Музика без’язика, а людей збирає», — говориться в народному прислів’ї.
Б Максим Рильський закликав: «Як парость виноградної лози, плекайте мову!»
В «Книги для мене необхідні, як хліб насущний»: писав Т. Шевченко.
Г «У слова немає крил, але воно літає», — говорить узбецьке прислів’я.
8. До якої форми дієслова належать слова?
Заготовлений, вирішений, зшитий.
А інфінітив;
Б пасивні дієприкметники;
В активні дієприкметники;
Г дієприслівники минулого часу.
9. Прислівниками є всі слова в рядку:
А сяючи, розмірковуючи, надихаючи;
Б сором’язливий, старанно, давно;
В вишукати, вишуканий, прихід;
Г ледве, красиво, учора.
10. У якому рядку не з усіма словами написано правильно?
А не знайшов, не нависний, не дочувати;
Б не написаний мною, невимитий посуд, незграбний;
В не зникла, некрасивий, ненаписаний учнем твір;
Г не знає; не влітку, а взимку; невідпочив.
11. Виділене слово є сполучником, його слід писати разом у реченні:
А Я люблю тебе за/те , що ти є на світі.
Б Треба багато вчитися, що/б знати хоч трішки.
В Учень розповів товаришам про/те , як відпочивав улітку.
Г Що/б ти не робив, все одно не зможеш нічого змінити.
12. Яку синтаксичну роль виконує інфінітив у реченні?
Нам дали наказ виступати.
А підмета;
Б присудка;
В означення;
Г обставини.
13. До якої форми дієслова належать слова:
Провівши, висвітливши, сказавши?
А дієприслівники минулого часу;
Б пасивні дієприкметники;
В активні дієприкметники;
Г дієприслівники теперішнього часу.
14. Лише дієприкметники пасивного стану наведено в рядку:
А діючий, зрадливий, зів’ялий;
Б колючий, стоячий, виконаний;
В згасаючий, стихла, засохла;
Г згаданий, засіяний, недопрацьований.
15. Не з усіма дієприслівниками слід писати разом у рядку:
А не/працюючи, не/дивлячись;
Б не/зважаючи, не/чекаючи;
В не/добачаючи, не/просячи;
Г не/зчувшись, не/навидячи.
16. З формою іменника в родовому відмінку вжито прийменник у рядку:
А без турбот;
Б з душею;
В поза нормою;
Г зайшов у ліфт.
17. Через дефіс слід писати всі прислівники в рядку:
А по/дружньому, по/братньому, по/троє;
Б по/українськи, казна/коли, з/краю/в/край;
В куди/небудь, по/людськи, хтозна/де;
Г рік/у/рік, де/не/де, коли/не/коли.
18. Яким членом речення є виділене слово?
Знати — це вчитися .
А підметом;
Б присудком;
В означенням;
Г обставиною.
19. Якою частиною мови є виділене слово?
Чергові швидко прибрали в класі і побігли на перерву.
А форма дієслова — дієприкметник;
Б прикметник;
В іменник;
Г прислівник.
20. У якому рядку всі дієслова неперехідні?
А шити, солити, збудував;
Б біліти, сподіватися, летіти;
В жовтіти, досліджувати, виходити;
Г різати, боронити, палахкотіти.
21. Лише вигуки наведено в рядку:
А будь ласка, на добраніч, еге ж;
Б ох, до побачення, тому що;
В блись-блись, ку-ку, блиск;
Г на, під, але.
22. Не з усіма словами слід писати разом у рядку:
А не/виконане завдання; не/виконана учнем робота; недоплетений кошик;
Б не/теплий, а холодний чай; нікому не/сказані слова; не/политі квіти;
В не/званий гість; не/ясно, а хмарно сьогодні; не/привітний хлопчина;
Г не/доспівані пісні; не/вирішене питання; не/правильна відповідь.
23. Дієприслівники доконаного виду утворюють від дієслів у рядку:
А написати, зустрічати;
Б розуміти, пройти;
В наполягати, допомогти;
Г проспівати, сісти.
24. Прочитайте фрагмент тексту. Сформулюйте тип мовлення із зазначенням виду.
Беремо півлітра молока, додаємо 100 грамів цукру, 3 яйця, 300 грамів борошна, 1 чайну ложку соди, усе ретельно перемішуємо. Випікаємо в духовці протягом 30 хвилин.
Подаємо на стіл, попередньо посипавши кокосовою стружкою.
А розповідь про випадок із життя;
Б розповідь про процес праці;
В опис предмета в художньому стилі;
Г опис предмета в науковому стилі.