Урок №89 КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 8 З РОЗДІЛУ «ЧИСЛІВНИК, ЙОГО ВІДМІНЮВАННЯ Й ПРАВОПИС» (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень з розділу «Числівник, його відмінювання й правопис»; удосконалити вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки. Форма проведення тематичної атестації: виконання завдань тестового характеру. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань
Дати відповіді на запитання: 1. Яка частина мови називається числівником? 2. Які існують розряди числівників за значенням? 3. Назвати групи числівників за будовою. 4. Які постійні й змінні ознаки має числівник? 5. Яку синтаксичну роль може виконувати числівник? 6. З’ясувати особливості відмінювання кількісних числівників. 7. Чим відрізняються у відмінюванні порядкові числівники? 8. У яких випадках пишеться ьу числівниках? Навести приклади. 9. Яка різниця у поняттях «складний числівник» і «складний прикметник із числовим значенням»? Навести приклади. 10. Розказати про правопис складних і складених числівників. 11. Що з вивченого матеріалу про числівник видається вам найважчим? Відповідь аргументувати. 12. У яких стилях мовлення найчастіше вживаються числівники?
ІV. Підготовча робота
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру.
V. Виконання завдань тестового характеру
1. Що означають порядкові числівники?
а) Ознаку предмета; б) порядок предметів при лічбі; в) кількість предметів при лічбі.
11. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні Один баранець пасе тисячу овець(Нар. творчість).
12. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні Сімсот соколят на одній подушці сплять(Нар. творчість).
VІ. Відповіді на запитання, що виникли під час виконання тестових завдань VІІ. Домашнє завдання
Виписати з наукової літератури текст-розповідь, у якому вжито числівники. Визначити синтаксичну роль числівників. Зробити морфологічний розбір 2–3 числівників (на вибір).