Урок №89
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 8
З РОЗДІЛУ «ЧИСЛІВНИК, ЙОГО ВІДМІНЮВАННЯ Й ПРАВОПИС»
(ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

Мета:  оцінити рівень навчальних досягнень з розділу «Числівник, його відмінювання й правопис»;
удосконалити вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.
Форма проведення тематичної атестації: виконання завдань тестового характеру.
Тип уроку:  урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань

Дати відповіді на запитання:
1. Яка частина мови називається числівником?
2. Які існують розряди числівників за значенням?
3. Назвати групи числівників за будовою.
4. Які постійні й змінні ознаки має числівник?
5. Яку синтаксичну роль може виконувати числівник?
6. З’ясувати особливості відмінювання кількісних числівників.
7. Чим відрізняються у відмінюванні порядкові числівники?
8. У яких випадках пишеться ьу числівниках? Навести приклади.
9. Яка різниця у поняттях «складний числівник» і «складний прикметник із числовим значенням»? Навести приклади.
10. Розказати про правопис складних і складених числівників.
11. Що з вивченого матеріалу про числівник видається вам найважчим? Відповідь аргументувати.
12. У яких стилях мовлення найчастіше вживаються числівники?

ІV. Підготовча робота

Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру.

V. Виконання завдань тестового характеру

1. Що означають порядкові числівники?
а) Ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі.
2. На які питання відповідають числівники?
а) Скільки? який? котрий?;
б) чий? чия? чиє?;
в) який? яка? яке?
3. У якому рядку всі числівники — порядкові?
а) Двоє, троє, четверо, п’ятеро, десятеро;
б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять, шістдесят сім;
в) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.
4. У якому рядку всі числівники прості за будовою?
а) Двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім, дев’яносто один;
б) один, два, три, чотири, десять;
в) сто три, п’ятсот вісім, п’ятдесят чотири, шістсот два, двісті п’ять.
5. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?
а) Двома, одним, трьома, чотирма, п’ятьма;
б) одного, двох, трьох, чотирьох, п’ятьох;
в) однієї, п’яти, шести, шістьох, семи.
6. Що означають кількісні числівники?
а) Дію предмета;
б) кількість предметів;
в) порядок предметів при лічбі.
7. Який порядковий числівник відмінюється як прикметник м’якої групи?
а) Другий;
б) восьмий;
в) третій.
8. У якому рядку всі числівники — кількісні?
а) Сотий, тисячний, мільйонний, мільярдний, десятий;
б) сто, тисяча, мільйон, мільярд, десять;
в) двохсотий, трьохсотий, чотирьохсотий, п’ятисотий, семисотий.
9. У якому рядку не всі слова — числівники?
а) Один, тридцять, дві десятих, п’ятий, дванадцять;
б) одиниця, десятка, більший, багато, кілька;
в) трьохсотий, двадцятий, сімнадцятий, третій, другий.
10. У якому рядку всі порядкові числівники вжито в орудному відмінку?
а) Першого, другого, третього, четвертого, п’ятого;
б) першим, другим, п’ятим, третім, четвертим;
в) першому, другому, третьому, четвертому, п’ятому.

11. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні
Один баранець пасе тисячу овець (Нар. творчість).

12. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні
Сімсот соколят на одній подушці сплять (Нар. творчість).

VІ. Відповіді на запитання, що виникли під час виконання тестових завдань
VІІ. Домашнє завдання

Виписати з наукової літератури текст-розповідь, у якому вжито числівники. Визначити синтаксичну роль числівників. Зробити морфологічний розбір 2–3 числівників (на вибір).