Урок №61
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5
З РОЗДІЛУ «ВІДМІНЮВАННЯ Й ПРАВОПИС ІМЕННИКІВ»
(ДИКТАНТ)

Мета:  оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила;
виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу;
перевірити якість оформлення роботи (охайність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень).
Форма проведення тематичного оцінювання: написання контрольного текстового диктанту.
Тип уроку:  урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення з темою і завданнями уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольного диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту й підготовка учнів до сприймання тексту.

ІV. Написання контрольного диктанту

Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем
Учні під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених орфограм і пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.
Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями
1. Учитель читає повністю речення — учні слухають.
2. Учитель зачитує речення повторно окремими частинами — учні записують.
3. Учитель утретє читає повністю речення — учні перевіряють написане.

ГОРОБИНА

   Горобина і ялинка стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто шепталися між собою. На ялинці росли глиці й шишки, а на горобині — листя й пучки жовто-червоних ягід.
   Прийшла осінь. Дихнула раз, другий. Пожовкли листочки горобини, і кожна ягідка зробилася ще червонішою. А ялинка зовсім не змінилася. Ялинка дивилась на свою подругу і милувалася нею. Яка-то вона гарна стала!
  Та налетів осінній буйний вітер, загойдав горобину і почав зривати з неї листя. Посипалося воно жовтим, рясним дощем додолу. А ялинка не злякалася вітру. Наставила проти нього колючі голочки. Поколовся вітер й одлетів геть від ялинки. Не злякались вітру і маленькі ягоди-намистинки на горобині.
   Міцно-міцно вони вхопилися за гіллячки, щільніше притиснулись одна до одної і від напруження стали вже темно-червоними (З часопису, 122 сл.).

V. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час написання контрольного диктанту
VІ. Самоаналіз і самовдосконалення міри збагачення новим навчальним матеріалом в процесі роботи над розділом «Відмінювання і правопис іменників»

У формі звіту учні спільно з учителем визначають змістові цінності, що сформувалися під час вивчення розділу.
Орієнтовний перелік проблемних питань для проведення міні-дискусії:
1. Довести ґрунтовність своїх знань, умінь і навичок з вивченої теми.
2. Визначити, наскільки розширилися мислення, пам’ять, досвід у процесі роботи над розділом «Відмінювання і правопис іменників».
3. Подумати, як набуті знання і сформовані вміння допоможуть вам у житті.

VІІ. Домашнє завдання

1. Змоделювати вивчений теоретичний матеріал з розділу «Відмінювання і правопис іменників» у вигляді узагальнювальної таблиці.
2. Скласти зв’язну розповідь у науковому стилі на тему «Відмінювання і правопис іменників», використовуючи матеріал таблиці.