Контрольна робота

Варіант 7

1. Літеру і замість крапок слід поставити в усіх словах у рядку:
А колібр.., ..деальний, аж..отаж;
Б д..єта, пол..мер, д..зайн;
В апет..т, с..гнал, п..ца;
Г т..тан, граф..н, к..парис.
2. Не є словосполученнями всі сполуки слів у рядку:
А над озером, Чорне море, надзвичайна краса;
Б радіти успіхам, щира усмішка, сонячні промені;
В діти і дорослі, край дороги, рідний край;
Г день і ніч, мати відпочиває, на майдані.
3. В алфавітному порядку записано всі слова в рядку:
А млин, малий, ніч;
Б квітка, кварц, квітень;
В їжа, їжак, іній;
Г свято, свій, сонячний.
4. Омоніми– це слова, що…
А мають однакову форму, але різне значення;
Б близькі за значенням, але різні за формою;
В протилежні за значенням;
Г вживають жителі певного регіону.
5. Лише дієслова наведено в рядку:
А малювати, малювання, замальований;
Б збирання, покарання, навмання;
В писемний, оголошення, голосувати;
Г збирати, відчувати, дивитися.
6. Буквосполучення йо пишемо замість пропусків в усіх словах у рядку:
А Вороб..в, міль..н, пол..вий;
Б ..гурт, кол..ровий, замал..ваний;
В кур..з, Солов..в, з..мка;
Г медаль..н, вс..го, тр..х.
7. У якому реченні з прямою мовою правильно розставлено розділові знаки?
А Панас Мирний писав — «Життя — що стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши».
Б Панас Мирний писав: «Життя — що стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши».
В Панас Мирний писав: Життя — що стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши.
Г Панас Мирний писав — Життя — що стерняста нива: не пройдеш, ноги не вколовши.
8. Визначте речення, у якому узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами (розділові знаки пропущено).
А Зозуля соловейко іволга ластівка ці птахи відлітаютьу вирій першими (О. Копиленко).
Б Неспокій я бачив скрізь у дубовій і вербовій корі у старих пеньках у дуплах… (О. Довженко).
В Школи, бесіди, театральні вистави усе це було проведене в життя селянина (С. Тобілевич).
Г Сад подвір’я шлях левада усе довкола було застелено білим пухом тополиним (За Є. Гуцалом).
9. Правильно поділено для переносу слова в рядку:
А каз-ка, пі-на, о-ко;
Б сі-ль, ріл-ля, тиж-день;
В лі-дер, пое-ма, тінь;
Г ті-нь, олі-я, ґуд-зик.
10. Що означає фразеологізм за тридев’ять земель ?
А близько;
Б далеко;
В довго;
Г швидко.
11. Ускладнено однорідними підметами речення:
А Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав (Т. Шевченко).
Б Місяць пливе оглядать і небо, і зорі, і землю, і море (Т. Шевченко).
В І зорі, і птиці, і трави з росою вітають мене (В. Сосюра).
Г Земля молодіє від рясту, від сонця, від цвіту (С. Пушик).
12. Префікс при- мають усі слова в рядку:
А пр..сісти, пр..звище, пр..подобний;
Б пр..землений, пр..йти, пр..рва;
В пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;
Г пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.
13. Іменником виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:
А відпочивати ввечері, гарний відпочинок, українська мова;
Б співати голосно, надмірна вага, дуже весело;
В розраховувати на допомогу, читання мовчки, вечірня зоря.
Г наспівування мелодії, брак коштів, океан думок.
14. Слово Україна правильно записано фонетичною транскрипцією в рядку:
А [україна];
Б [украйіна];
В [украйи`на];
Г [украіна].
15. Як називаємо виділені слова:
Три яблука, три парту?
А омонімами;
Б синонімами;
В антонімами;
Г спільнокореневими.
16. Узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів у реченні (розділові знаки пропущено):
А Кожна людина свято береже у своїй пам’яті все, що супроводить її з дитинства і рідну хату і батьківський поріг і своє місто чи село (І. Цюпа).
Б Старі верби кущі лози тихий надбережний очерет усе яскраво відбивалося у воді (А. Шиян).
В Були там різні дерева і дуби широкочолі і липи запашні й тремтячі осики (Олена Пчілка).
Г Білим пухом тополиним все застелено довкола сад подвір’я шлях левада (Є. Гуцало).
17. У якому реченні виділене слово є прийменником і його слід писати окремо?
А Василько побачив уві /сні казкового тигра.
Б Дівчина по /бачила незнайомця, який ішов назустріч.
В Лише завдяки на /полегливій праці можна досягти успіху в житті.
Г Зустрілися двоє по /дорожніх.
18. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
А Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).
Б Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень, і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).
В Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і поплив з гір, у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).
Г Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень — і поплив з гір у доли швидкими потоками (Ф. Мамчур).
19. Знайдіть речення, у якому допущено лексичну помилку.
А З нагоди свята в місті було проведено різноманітні заходи.
Б Учні нашої школи взяли активну участь у конкурсі.
В Ми ознайомлюємося з дослідженнями в області історії.
Г На іспиті учень дав усі правильні відповіді.
20. Який спосіб творення слова сніжок ?
А префіксальний;
Б перехід з однієї частини мови в іншу;
В суфіксальний;
Г префіксально-суфіксальний.
21. Слово в переносному значенні містить рядок:
А солодке печиво;
Б солодкі слова;
В солодкий напій;
Г солодка каша.
22. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
А Старі, дуби, спасибі вам за осінь… (Л. Костенко).
Б Життя закоротке для щастя а задовге для терпіння (Народна мудрість).
В Книга — джерело знань (Народна мудрість).
Г Ой високо сонце сходить низенько, заходить (Т. Шевченко).
23. Правильно написано всі слова в рядку:
А не навидіти, приоритет, Леся українка;
Б прізвище, коридор, Панас Мирний;
В місто Чернігів, прирва, не привітати;
Г кінотеатр «Промінь», нарциз, щасття.
24. У якому стилі мовлення вживаємо такі слова: трикутник, підмет, клас рослин ?
А художньому;
Б науковому;
В розмовному;
Г офіційно-діловому.