Контрольна робота

Варіант 8

1. У якому слові є уподібнення приголосних звуків?
А боротьба;
Б тяжко;
В голуб;
Г кружка.
2. Синонімічною є пара слів:
А спати — відпочивати;
Б летіти — йти;
В квіти — троянди;
Г самостійний — незалежний.
3. Який член речення виділено?
Над обрієм сонце звелося (М. Бажан).
А присудок;
Б підмет;
В обставину;
Г означення.
4. М’який знак на місці пропусків слід писати в усіх словах у рядку:
А зв..язок, порт..єра, прем..єра;
Б модел..єр, кол..є, мен..ший;
В ател..є, сіл..ський, лял..ці;
Г ін..єкція, біл..ше, учител..ський.
5. Потребує редагування словосполучення:
А увімкнути телевізор;
Б зошит по математиці;
В навчати мови;
Г повернутися додому.
6. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах у рядку:
А відзвук, дорога, ячмінь;
Б джміль, щиро, п’ять;
В земля, райдуга, щастя;
Г знання, ґедзь, олія.
7. У якому рядку правильно визначено синтаксичну роль фразеологічного звороту, ужитого в реченні?
Він погодився це зробити без зайвих слів .
А підмет;
Б присудок;
В обставина;
Г означення.
8. Яке з наведених речень є складним? (Розділові знаки пропущено).
А Тихо і ясно над лісовим озеречком (М. Стельмах).
Б Під горою між вербами та над водою біленька хаточка (Т. Шевченко).
В Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами (В. Собко).
Г Молюся, знову уповаю і знову сльози виливаю і думу тяжкую мою німим стінам передаю (Т. Шевченко).
9. Не з усіма словами пишемо разом у рядку:
А не/роба, не/навидіти, не/сподіваний;
Б не/вдаха, не/питати, не/зграба;
В не/прийти; не/теплий, а холодний; не/знайти;
Г не/хтувати, не/веселий, не/написати.
10. Звертання — це…
А частина мови, що означає предмет;
Б слово або сполучення слів, що називає особу чи предмет, до якого звернена мова.
В член речення, який називає особу, до якої звернена мова;
Г слово, що вказує на ставлення мовця до висловленої думки.
11. Лише двоскладові слова наведено в рядку:
А радість, ґудзик, пенал;
Б олія, кінь, з’їзд;
В район, багато, пошук;
Г курйоз, трьох, око.
12. Що означає фразеологізм?
Ні риба ні м’ясо .
А сварлива людина;
Б творча людина;
В голодна людина;
Г безхарактерна людина.
13. Не є словосполученням поєднання слів у рядку:
А одержувала завжди;
Б надійшов лист;
В білий кінь;
Г читання вголос.
14. Укажіть рядок слів, в усіх словах якого замість пропусків слід поставити літеру і .
А кол..брі, пр..звище, пр..рва;
Б пр..їзд, в..сокий, пр..звисько;
В к..лимовий, пюп..тр, пр..гарний;
Г пр..довгий, пр..красний, аж..отаж.
15. Непоширеним є речення:
А Сьогодні відбудуться збори.
Б Уже надходить весна.
В Хлопці накивали п’ятами.
Г Тут спокійно.
16. Наголошеним є другий склад у всіх словах у рядку:
А дочка, подруга, вимова;
Б новий, спина, виразно;
В завдання, попереду, предмет;
Г кропива, олень, приятель.
17. Яку людину характеризує фразеологізм як мітла ?
А брудну;
Б проворну;
В некрасиву;
Г розумну.
18. Ускладнено вставним словом речення:
А Усю худобу пасли на луках, на полях чи в лісах (О. Воропай).
Б І щось в мені болить, що це і є, напевно, Україна (Л. Костенко).
В Припливайте до колиски лебеді, як мрії (В. Симоненко).
Г Благословенна будь, о мово рідна , препишний раю мій у світі цім! (С. Черкасенко).
19. Виділене слово є сполучником, його слід писати разом у реченні:
А Що/б не сталося, я завжди буду поруч.
Б Що/б тобі, синку, подарувати на день народження?
В «Що/б підготувати на урок історії?» — подумав п’ятикласник.
Г Треба малого навчитися, що/б знати більше.
20. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові:
префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А провулок, вибірково, легенький;
Б засніжений, налетіти,священний;
В весняний, похмуро, винахід;
Г прибережний, безмежний, обручка.
21. У якому слові буква ю позначає два звуки [йу] ?
А п’ю;
Б пюре;
В капелюх;
Г бюро.
22. Правильно пояснено значення іншомовного слова в рядку:
А графин — посудина з вузьким довгим горлом (для напоїв);
Б бинт — лікувальний заклад;
В зигзаг — пряма лінія.
Г кипарис— вічнозелена трав’яниста рослина.
23. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки?
А Увесь двір, садок, хата: все було залите червоним світом… (І. Нечуй-Левицький).
Б І земля, і поля, і повітря — усе поснуло (М. Коцюбинський).
В Усе поволі зникає — море, скелі, земля (М. Коцюбинський).
Г Нам треба іншого бажать — живого слова, правди і просвіти (Л. Глібов).
24. Літеру з на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку:
А ..питати, ро..чесати, бе..межний;
Б ..хитрувати, ро..біжність, ро..слабитися;
В ..чесати, ро..хитати, ро..межувати;
Г ро..пис, ..фотографувати, ..няти.