Узагальнення і систематизація. К.р.

 

Урок №67

Тема. Контрольна робота. Диктант.

Мета:  оцінити рівень навчальних досягнень учнів з розділу «Складне синтаксичне ціле»; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією.
Тип уроку:  урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення з темою і метою

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ознайомлення  з  критеріями  оцінювання  контрольного  диктанту й контрольного аудіювання. Проведення інструктажу щодо написання  диктанту  й  перевірки  рівня  розуміння  прослуханого тексту публіцистичного  стилю.

ІV. Написання контрольного диктанту

Перше читання тексту контрольного диктанту

НАЙДОРОЖЧИЙ ДАРУНОК

Любов виростає з дитинства.

Чарівне це слово знаємо змалечку, навчилися вимовляти його з-поміж перших слів і дорожити ним, як молитвою. Але не пригадаємо тієї часиночки, коли воно вперше засяяло в душі і наповнило її ясною хвилею тепла. Бо чи ж дано за­пам'ятати ту благодатну мить, коли білими крилами чистоти війнула над нами колискова, коли блиснуло у небі сонце і земля постелилася для найпершого кроку?

І тиха колисанка, і святий образ мами, і сонце в блакит­ному небі, і земля — все це дається, як найдорожчий дарунок світу, і приходить у життя непомітно, як являється у всій красі і силі добро і любов.

Все ж таки настає та добра година, коли витворюється велике диво, — на чистих берегах дитинства враз виринає перший знак життя і на увесь вік западає в небеса пам'яті.

Людина починається з любові. А любов виростає з дитинства.

Виростає з лагідного дотику маминих рук і ласкавого сло­ва, з тихої колискової і веселки в небі, з квітки і вишні або яблуні під вікном, бо в квітці і дереві так багато добра до людини. Торкнувшись цнотливої дитячої душі, воно впро­довж цілого життя зоріє, як неопалима купина (За Я. Гояном, 183 слова).


Учні  під  час  першого  прослуховування  тексту диктанту  сприймають  його  зміст,  звертають  увагу  на  наявність вивчених пунктограм,  визначають  слова,  значення яких не  зрозуміли у процесі  сприймання.
Повторне читання тексту диктанту вчителем  окремими частинами і його написання учнями.

Заключне читання тексту диктанту вчителем  і самоперевірка учнями написаного.

V. Відповіді на запитання, що виникли під час написання диктанту

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

 Скласти твір-мініатюру в публіцистичному стилі.