Варіант 2

 

Урок №33.

Складнопідрядне речення.

Контрольна робота. Тестові завдання.

Варіант ІІ.

  Завдання мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише  ОДИН  ПРАВИЛЬНИЙ.  Потрібно  вибрати  правильний варіант відповіді.

  Прочитати  текст  і виконати  завдання 7–12.
   1.  Легендарний  давньогрецький  поет  Гомер  образно  відзначав, що  на  крилатих  словах  летять  думки  з  вуст  мовця  до  слухача.  2.  Продовжуючи  цю  думку,  можна  сказати,  що  крилаті слова передаються від покоління до покоління, від одного народу до  інших. 3. З плином часу вони набувають нового  значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати багатогранний людський досвід, відкривати розум і душу минулих поколінь. 4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразеологічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати. 5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання — неодмінна риса культурної людини що, даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних виступах, у спілкуванні з іншими. 6. Той, хто  вільно послуговується  всім  багатством фонду крилатих  слів, активно їх використовує, завжди справляє враження культурної, освіченої, компетентної людини  (За О. Ханкевич).

 

1. Виділений засіб зв’язку виступає сполучним словом у складнопідрядному реченні.
А Розповідали, що Ярослав цілими днями придивлявся до зарослих пирієм дядьківських нивок.
Б Ярослав вірив, що й на бідняцькому полі вродить не тільки золота пшениця, але й краща доля (З тв. М. Стельмаха).
В Івась дивився на зорі і поміркував, що вже пішло поза північ.
Г Від табору почулися голоси, що наближалися (З тв. А. Чайковського).
2. Сполучне слово в складнопідрядному реченні Хлопці збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало (А. Чайковський) виконує синтаксичну роль.
А Підмета.
Б Додатка.
В Означення.
Г Обставини.
3. Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні.
А Людина зростає такою, якою її навчили змалку.
Б Коли за все візьмешся, то нічого не зробиш.
В Щоб лиха не мати, треба рано вставати.
Г Що нині впустиш, того завтра не доженеш (Нар. творчість).
4. До складнопідрядного з підрядним з’ясувальним належить речення.
А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта (А. Чайковський).
Б Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата дзвонами привертали парубочі серця (М. Стельмах).
В Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.
Г Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити (З тв. А. Чайковського).
5. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить речення.
А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню (О. Васильківський).
Б Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися (О. Аврамчук).
В Отаман дав знак, щоб галера спинилася (А. Чайковський).
Г Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води (В. Дрозд).
6. Потребує редагування складнопідрядне речення.
А З татарами поводились угодники по-людяному, хіба що часом сміялися з їх української мови.
Б Ще не хотілося зачиняти дверей, так як надворі так гарно було.
В Тут було ще багато води, тому що сонце не вспіло її висушити.
Г На небі щораз густіше стали виступати ясні зорі, поки не вкрили цілого погідного неба (З тв. А. Чайковського).
7. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного речення.
А Першого.
Б Другого.
В Четвертого.
Г Шостого.
8. Засіб зв’язку виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному реченні.
А Другому.
Б Четвертому.
В П’ятому.
Г Шостому.
9. До складнопідрядного з підрядним з’ясувальним належить речення.
А Перше.
Б Четверте.
В П’яте.
Г Шосте.
10. До складнопідрядного з підрядним обставинним порівняльним належить речення.
А Перше.
Б Друге.
В Третє.
Г Четверте.
11. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.
А Два.
Б Три.
В Чотири.
Г П’ять.
12. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.
А Другому.
Б Четвертому.
В П’ятому.
Г Шостому.